Vår föreningsstämma

Årsmötet i Vänföreningen har genomförts på distans. Ett 25-tal medlemmar deltog. Vi hälsar Lena Grönlund Myrberg välkommen som ny ordförande och tackar vår avgående ordförande Sofia Möller Skog för hennes insats! Vi välkomnar också Gunilla Bergdahl välkommen i styrelsen.

Verksamheten går på sparlåga just nu av förklarliga skäl, men vistas ute i naturen kan vi fortfarande. Det finns ju hur mycket som helst att se i vårt fantastiska världsarv! Här kommer några exempel: Res ut till Staberg och bestig Stabergs klack. Ta en cykeltur runt Varpan. Följ Vattnets väg som försörjde Gruvan med vattenkraft. Besök Falu Naturskola och se om fåren fått sina lamm. Ta dig till Harmsarvet och njut av odlingslandskapet, de urgamla ekarna och rud-dammarna. Gå runt Stora Stöten. Har du tur kan du får en skymt av berguven. När du ändå är uppe vid Gruvan kan du gå in i Globenrummet i Världsarvshuset. Där finns massor av utflyktstips. Ha det så bra i vårsolen.